Telefoon
algemeen
0343 43 19 45
menu
Home FAQ

Veelgestelde vragen:

  • Is er een ontheffing nodig voor het plaatsen van een container?
  • Het kan voorkomen dat u bij uw gemeente een ontheffing moet aanvragen voor het laten plaatsen van een container. Dat verschilt per gemeente. Controleert u daarom bij uw eigen gemeente of u hiervoor een ontheffing moet hebben. Vaak kunt u de informatie vinden op de website van uw gemeente. U bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij uw gemeente. Indien uw container verplaatst moet worden berekenen wij eenmalige transportkosten à € 78,00 incl. BTW.

  • Wat gebeurt er als ik de container vul met het verkeerde afval?
  • Als u de container vult met ander afval dan dat u bij de bestelling heeft aangegeven, krijgt u een aangepaste factuur. U bent als klant altijd verantwoordelijk voor het afval dat in de container zit.

    Als u een container kiest, ziet u daarbij een overzicht van het afval dat per containersoort afgevoerd mag worden. Twijfelt u over of een bepaald type afval erin mag? Neemt u dan contact met ons op.

  • Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
  • Nee, dat is niet noodzakelijk. Wanneer u tijdens uw bestelling aangeeft waar de container geplaatst moet worden zal de chauffeur hier rekening mee houden tijdens de plaatsing. Wel dient u telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als zich onverhoopt toch een probleem voordoet. Voor het ophalen dient u te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur.

  • ‌Kan ik ook een dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
  • Nee, helaas niet. Deze dient u zelf te verzorgen.

  • ‌Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
  • Vul het volmeldingsformulier in om de volle container op te laten halen, of neemt u contact met ons op 0343 43 19 45. Containers worden binnen 2 werkdagen opgehaald tussen 07:00 en 16:00.

  • Hoe lang mag de container blijven staan?
  • De container mag maximaal 6 weken blijven staan. Heeft u de container langer nodig neem dan contact met ons op via het contactformulier, of bel 0343 43 19 45

  • Kan de container langer dan 6 weken blijven staan?
  • Ja. De extra kosten buiten de inbegrepen huurperiode van 6 weken zijn € 8,50 incl. BTW per week.

  • ‌Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
  • De container mag maximaal 30 cm boven de rand van de container worden beladen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport.

  • ‌Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
  • Nee, informeert u bij uw plaatselijke gemeente voor de afvoermogelijkheden.

  • ‌Kan ik achteraf een naheffing krijgen?
  • Zit er ander afval in de container dan dat u besteld heeft, dan kunt u achteraf een naheffing krijgen voor de juiste afvalsoort. Is de container niet goed beladen en/of kan de chauffeur de container niet laden of lossen wordt er een losse rit a € 78,00 gefactureerd. Blijft de container langer dan 6 weken staan, dan betaalt u per week € 8,50 huur, inclusief BTW.

FAQ

Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u uw vraag aan ons stellen via het contactformulier of neemt u telefonisch contact met ons op 0343 43 16 68.